søndag den 25. maj 2014

Udfordringsopgave - sprællemand del 3

Sprællemand Del 3

Nu kommer vi langsomt til enden af denne her dejlig opgave. Min søn var fuld af begejstring da vi endlig kunne begynde at male de enkelte dele til at få et sammenhængende indtryk af vores sp*nge b*b. 
Men først var vi nød til at demontere alle hæfteklammre, fordi det har vist sig at være for ustabil når man trækker ved håndtaget.




I stedet for har jeg brugt "Musterbeutelklammern" (desværre fandt jeg ingen dansk oversættelse), som skal tjene som drejeaksel.



Efter at have demonteret alle dele blev det min søns opgave at farvelægge ansigt, mave, føder og hænder. Jeg hjalp her og der.

Følgende nu de færdige enkelte dele, som skal samles efter tøring.






Det gik op for mig at denne aktivitet  meget godt kan bruges til børn, som har glæde i at lege rollespil, at overtage en anden figurs identitet og igennem denne opleve sig selv i et beskyttet "rum", en anden identitet. Til at selv prøve egenskaber, som de ellers ikke turde komme frem med.

Dukker i et dukketeater kunne være næste skridt.





Ingen kommentarer: