mandag den 24. marts 2014

Leropgave del 02 - pladeteknik



Leropgave 02: Pladeteknik

I det andet indlæg vil jeg nu kigge på min arbejde i at fremstille plader igennem pladeteknik.






I det første billede ser man de runde plader som jeg skar ud med hjælp af et glas. De runde plader bruges som bund for bægre.














De ovenstående billeder viser de lister, som jeg skruede på spånpladen. Imellem dem æltede jeg leret med køkkenrullen så længe indtil alle lufthuller var væk.





  










Jeg benytter bambusskålen til at forme en selvdesignet skål. Jeg sætter de diverse plader i en bestemt rækkefølge så der ikke kun ses en kvadratisk struktur, men også en let kredsrund struktur, som forbinder den kvadratiske.

Desværre viser sig revner efter den første dags tørring.





Følgende grunde kunne være skyld i de revner, de endeligt førte til destruktionen af den flotte skål:

          1.       Skålen blev ikke tildækket med plastik efter fuldendelse.
          2.       Leret var for frisk.
          3.       Alle plader var lige tykke, så det kan ikke være grunden.
    4.       Skålen tørrede for hurtigt.








   Sådan skulle skålen have set ud, men desværre revnede den flere steder og til sidst, altså efter tørringen, brækkede den midt over og var ikke til at reparere igen.


Ingen kommentarer: